Wydział Organizacji i Nadzoru (PZ-I)

Dane teleadresowe

Kontakt

Adres

Leona Kruczkowskiego 2

00-412, Warszawa

Godziny pracy

8:00-16:00

Dane kontaktowe

Telefon

22 443 07 00

Zakres działania

Do zakresu działania Wydziału Organizacji i Nadzoru należy w szczególności:

  1. przygotowywanie projektów uchwał i innych dokumentów niezbędnych do przekształcenia, połączenia albo likwidacji samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej;
  2. opiniowanie projektów statutów samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz regulaminów rad społecznych;
  3. przygotowywanie projektów uchwał Rady m.st. Warszawy dotyczących statutów samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz regulaminów rad społecznych;
  4. przedstawianie opinii w sprawach nadzoru nad procesami restrukturyzacji, przekształceń organizacyjnych i kapitałowych spółek będących podmiotami leczniczymi;
  5. przygotowywanie projektów dokumentów dotyczących funkcjonowania rad społecznych działających w samodzielnych publicznych zakładach opieki zdrowotnej;
  6. prowadzenie spraw wynikających ze sprawowania nadzoru przez m.st. Warszawę
    nad samodzielnymi publicznymi zakładami opieki zdrowotnej, w tym:
    • planowanie, organizowanie i przeprowadzanie kontroli,
    • przygotowywanie projektów wystąpień pokontrolnych,
    • nadzór nad realizacją zaleceń pokontrolnych,
    • przygotowywanie projektów zawiadomień kierowanych do organów ścigania lub innych właściwych organów oraz instytucji, związanych z przeprowadzonymi przez Biuro postępowaniami kontrolnymi,
    • współpraca z podmiotami, którym zostały przekazane zawiadomienia o popełnieniu czynów zabronionych,
    • współpraca z podmiotami zewnętrznymi przeprowadzającymi kontrole w samodzielnych publicznych zakładach opieki zdrowotnej;
  7. prowadzenie spraw z zakresu skarg, wniosków, interpelacji i zapytań napływających do Biura;
  8. przeprowadzanie, na wniosek Biura Nadzoru Właścicielskiego, kontroli spółek będących podmiotami leczniczymi;
  9. przygotowywanie projektów uchwał i innych dokumentów niezbędnych do zapewnienia należytego stanu bezpieczeństwa sanitarnego na obszarze m.st. Warszawy;
  10. prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem jakością w Biurze;
  11. zamieszczanie i aktualizowanie danych w rejestrze kontroli zewnętrznych, w zakresie dotyczącym Biura;
  12. przygotowywanie dokumentów niezbędnych do wyrażenia przez Prezydenta opinii dotyczących tworzenia, łączenia albo likwidacji komórek organizacyjnych działalności podstawowej w samodzielnych publicznych zakładach opieki zdrowotnej;
  13. współpraca z Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w zakresie planowania szkolenia, organizacji ćwiczeń medyczno-obronnych, sporządzania i uzgadniania planów przygotowań na potrzeby obronne państwa w samodzielnych publicznych zakładach opieki zdrowotnej oraz spółkach będących podmiotami leczniczymi;
  14. współpraca z Biurem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego w zakresie realizacji świadczeń na rzecz obrony przez samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej oraz spółki będące podmiotami leczniczymi;
  15. współpraca z Biurem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego przy organizacji ćwiczeń w obszarze pozamilitarnych przygotowań obronnych samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej oraz spółek będących podmiotami leczniczymi;
  16. współpraca z właściwymi podmiotami przy tworzeniu planów i procedur postępowania na wypadek wystąpienia masowych zagrożeń, wypadków, katastrof lub w celu wykonania zobowiązań;
  17. współpraca z właściwymi podmiotami przy tworzeniu planów i procedur postępowania dotyczących realizacji zadań obronnych w samodzielnych publicznych zakładach opieki zdrowotnej oraz spółkach będących podmiotami leczniczymi;
  18. prowadzenie spraw z zakresu zapewnienia dostępu do pomocy medycznej w sytuacjach masowych zagrożeń życia i zdrowia;
  19. nadzór nad prawidłowością planowania oraz koordynacja pozamilitarnych przygotowań obronnych w samodzielnych publicznych zakładach opieki zdrowotnej oraz spółkach będących podmiotami leczniczymi;
  20. przygotowywanie projektów pełnomocnictw, upoważnień i zarządzeń dotyczących delegowania kompetencji Prezydenta na Dyrektora, zastępcę Dyrektora i pracowników Biura w sprawach z zakresu zadań Biura;
  21. prowadzenie spraw dotyczących dostępu do informacji publicznej w zakresie wynikającym z zadań Biura.
 
 

Metryka

changes-registry

Expand

changes-registry

Data publikacji

Osoba